מאמרים

  • "ניסיתי כבר הכל והגב עדיין כואב..."

    מאת: אור רם

    ג', אישה באמצע החיים, הגיעה אליי לאחר שאובחנה בבדיקת MRI  כסובלת מקרע בגיד בכתף. היא סבלה מכאבים ומטווח תנועה מוגבל ביותר, והמלצת האורתופד הייתה ברורה: ניתוח.

    גם הטיפול הפיזיותרפי זכה להצלחה מוגבלת ביותר.
    הטיפול שלי כלל אבחון של טווח התנועה והשרירים המגבילים, טיפול בשרירים הפגועים וברקמת החיבור.
    תוך שלושה טיפולים חזרה התנועה של ג' לטווח מלא והכאבים נעלמו. 

     

  • שנה חדשה - דרך חדשה, איך אפשר לרדת במשקל ולא להרגיש בדיאטה?

    מאת:מירי חדד - מרכז למניעת השמנה ותזונת ספורט

    תפוח בדבש, ארוחת חג, קלוריות, עליה במשקל – לקראת תקופת החגים אלו הנושאים המדוברים ביותר 

    בטורי התזונה במגזינים השונים.

    הרשו לי לחרוג ממנהג זה ולקראת השנה החדשה – ברצוני לשתף אתכם בסיפור הצלחתה של א. מהקליניקה שלי.

    א' עברה אצלי תהליך נפלא שבו משקלה ירד מ 125 ק"ג ל 90 ק"ג וזאת לא ע"י דיאטה סיזיפית ונוקשה אלא ע"י אימוץ 

    גישה אחרת מהדיאטה המסורתית.

    בראיון שערכתי ל-א' ביקשתי ממנה לסכם מהם הנקודות החשובות ביותר שעזרו לה בתהליך המוצלח הזה, 

    איך אפשר לרדת במשקל ולא להרגיש בדיאטה ?   להמשך קריאה
     

  • שאלה לפסיכולוג - אבא של אתלט מצטיין, כשרון מבוזבז

    מאת ד"ר אלן כ"ץ

    ספורטדוק יקר ,

    הבן שלי הוא אתלט מצטיין. כבר מגיל צעיר מאוד הוא נחשב תמיד לכישרון יוצא דופן. לא משנה מה הספורט בו עסק, הוא מיד התבלט וזכה בטורנירים שונים והוזמן במהרה לנבחרת הלאומית באותו הענף. כיום הוא בן 15 וישנו שינוי משמעותי - זה כאילו הוא חושש מתחרות. הגענו למצב בו הוא חושב על פרישה מספורט בכלל. חבל לראות כזה כישרון מבוזבז. מה עלינו לעשות?

    אבא של כשרון מבוזבז.

     

  • תוספי תזונה לספורטאים - כתבה מס 1

    מאת מירי חדד

    תוספי תזונה לספורטאים – למי כמה ומתי? 

    כידוע עולם תוספי התזונה הנו רב מגוון ועשיר בהבטחות לחיזוק מערכת החיסון , להשלמת ויטמינים ומינרלים , למניעת מחלות לב וטרשת עורקים, לאנטי אייג'ינג ועוד.
    גם בתחום תזונת הספורט נפוץ מאוד השימוש בתוספים בנוסף לתזונה אופטימאלית.
    רבים מספורטאי הצמרת ( אולימפיאדה) מדווחים על שימוש בתוספים לשיפור ביצועים , רוב תוספי התזונה מכילים מרכיבי מזון חיוניים ובטוחים לשימוש מבחינה חוקית.
    לעיתים רבות נשלחים ע"י יצרני התוספים מסרים אשר אינם נכונים ואמינים.
    לדוגמא תוסף אשר "מזרז חילוף חומרים" או "מזרז הרזיה" או "עוזר לשריפת השומנים" , מה שלא נכון מבחינה מדעית... ולכן יש לבדוק ולהתייעץ עם איש מקצוע בדבר נכונות ואמינות תוסף זה או אחר.

    בכתבה זו אסקור מס' תוספים פופלארים ומוכרים בתחום תזונת ספורט. קרא עוד >>

  • דגשים תזונתיים לפני ואחרי אימון

    מאת מירי חדד

    הקשר בין תזונה נכונה לפעילות גופנית ידוע ומוכח.

    לפניכם מספר טיפים חשובים לאכילה לפני , במהלך ולאחר האימון. קרא עוד >>

  • להיות הורה לספורטאי מצטיין - חיים משוגעים או "חיים משוגעים"?

    מאת: ישי צור, פסיכולוג במרכז לפסיכולוגיית ספורט.

    באחת השיחות שלי עם הורה לנער ספורטאי, מהמובילים בתחומו בארץ דיברנו על הקשיים שהילד מתמודד איתם - על הלחץ, הציפיות, שגרת האימונים הקשה והויתורים שהוא עושה בכדי להצליח כספורטאי. ואז פתאום הוא אמר לי "רגע על מי אנחנו מדברים? חשבתי שאנחנו מדברים עלי ועל הקשיים שלי כהורה לספורטאי מצטיין". זו רק היתה תזכורת לדבר שידעתי כבר זמן רב - לגדל ילד כישרוני בבית זה דבר לא פשוט, אתגר מורכב שדורש זהירות מצד ההורים שמלווים אותו. אתגר שבצידו רגעים יפים וגם רגעים קשים, והורים רבים תוהים האם כדאי להם להיכנס ל " הרפתקה " הזו.

  • מהו הניתוח הלפרוסקופי ויתרונותיו

    מאת דר' משה דודאי מומחה לכירורגיה

    בניתוח "פתוח" בשיטה השמרנית יש צורך בביצוע חתך בדופן הגוף החודר לעומק כל השכבות עד שמגיעים לאזור בו צריך להתבצע הניתוח. כאשר המנתח מגיע לאזור הניתוח הוא נעזר בעוזר אחד או כמה בכדי להזיז הצידה אברים ולחשוף את אזור הניתוח, מבט המנתח תמיד יהיה רק מכוון אחד; מעלה כלפי מטה. פעולות אלו גורמות בלית ברירה ושלא במתכוון לטראומה לאברים שבאזור הניתוח אולם גם למערכות גוף כלליות נוספות. מבחינת הגוף התייחסותו היא כמו לכל טראומה חודרת לגוף מחבלה, תאונה או פגיעה במתכוון. בשל אותה טראומה לאברים באזור הניתוח וכן תגובה של מערכות גוף כלליות נוצרים חלק גדול מהסיבוכים שאנו מכירים לאחר ניתוחים. גם הצורך להתאוששות של מערכות הגוף מהטראומה מצריך אשפוז ממושך יותר וזמן החלמה ארוך.

  • הרניה של ספורטאים והשוני מפציעת הדחק של עצמות השת של האגן

    מאת דר' משה דודאי מומחה לכירורגיה

    הרניה של ספורטאים (Sportsman Hernia) היא פציעת ספורט שכיחה בשרירי ויריעות דופן הבטן האחורית התחתונה והמפשעה. הפציעה גורמת להיחלשות ורפיון של הדופן האחורית של הבטן התחתונה והמפשעה. פציעה זו נגרמת בשל פעילות גופנית מאומצת ועומס שאינם מותאמים ליכולת שרירי הבטן התחתונה והאגן. הפציעה מופיעה בספורטאים מכל ענפי הספורט שלא הוכנו כראוי מבחינת בנית הכושר הגופי אולם קימת שכיכות גבוהה במיוחד בשחקני כדור-רגל, רוגבי והוקי קרח. הפציעה מופיעה גם באנשים שאינם ספורטאים אולם עוסקים בפעילות גופנית. בתקופה האחרונה בקהילה הרפואית הוגדרו הקריטריונים המודרניים לפציעת הרניה של ספורטאים, האבחנה ודרך הטיפול בהשתתפות כותב שורות אלו.

  • מהי הרניה ומדוע כדאי לבחור בכירורג מומחה לניתוחי הרניה

    מאת דר' משה דודאי מומחה לכירורגיה

    בכדי להבין איך מתפתחת הרניה נדמיין שדופן הבטן המורכבת מעור, שרירים ורצועות היא כמו מבנה של צמיג מדגם ישן. הפנימי מסמל את הקרום שעוטף את הבטן והאוויר בתוך הפנימי הוא המעי, השומן ושאר אברי הבטן. כאשר נוצרת חולשה או קרע בשרירים וברצועות של דופן הבטן, תוכן המעי של הבטן נדחף כלפי חוץ ,עטוף בקרום הבטן, דרך הקרע ויבלוט כלפי חוץ כמו שבצמיג חולשה וקרע בדופן יגרום לפנימי והאוויר שבתוכו להתבלט כלפי חוץ. התוכן של השומן או המעי המתלבט דרך החור שנוצר ועטוף בקרום הבטן, שק ההרניה, גורם לכאב ואף יכול להיקלע במנח זה ללא יכולת לחזרה לחלל הבטן ויצריך התערבות כירורגית דחופה. הרניה של ספורטאים שונה בהתהוותה ותוסבר בנפרד בהמשך.

  • מהו אימון מנטלי ?

    מאת ישי צור פסיכולוג ספורט מהמרכז לפסיכולוגיית ספורט

    רמת עוררות

    כל אחד חווה לפעמים תחושה של לחץ או פחד. זה יכול לקרות על המגרש או במצבים אחרים בהם אנו נתקלים. תחושות אלו קיימות אצל ספורטאים מפורסמים ומנוסים, וגם אצל מבוגרים וילדים. הלחץ לנצח ולהצליח במשימה כלשהיא (משחק, מבחן, מפגש ראשון עם מישהו חדש) יכול להפוך להרגשת לחץ ופחד.

  • לחץ וחרדה אצל ספורטאים

    מאת צופית תדמור - אימון מנטאלי

    אחת הבעיות השכיחות שאני נתקלת בעבודתי עם ספורטאים היא חוסר יכולתם להתמודד עם תחושות לחץ וחרדה בזמן משחק. תחושת הלחץ עלולה להופיע ערב לפני משחק ואפילו מספר ימים לפני. הסימפטומים של לחץ הם רבים ומגוונים:

  • שיקום קרע בשריר הירך האחורי

    מאת רן גלבוע, פיזיוספורט

    שיקום שריר הירך האחורי הינו טיפול משולב הכולל:טיפול פיזיותרפי לשריר, אימוני כח, אימונים בתנועה ואימונן פונקציונאלי.

    במא מר זה נציג את האפשרויות כולל דוגמאות לאימונים השונים.

  • חשיבות תזונת ספורט

    טופז דרזנר - דיאטנית קלינית וספורט

    בכדי לשמור על גוף בריא לחזק ולבנות את מסת השריר ובמידת הצורך להוריד במסת השומן חשוב לאכול נכון.

    חשוב שהתפריט יכלול את כל אבות המזון ביחסים המתאימים, אך כאשר מתאמנים תשומת הלב צריכה להיות מדויקת ומוקפדת עוד יותר.

  • מגיל קטן כמו מקצוען - כיצד למנוע פציעה בקרב ספורטאים צעירים

    מאת שי גרינברג - פיזיולייף

    בשנים האחרונות עולה באופן עקבי מספר הילדים והמתבגרים העוסקים בספורט, החל מילדים העוסקים בספורט כתחביב ועד לספורטאים מצטיינים המקדישים את מירב זמנם הפנוי לעיסוק הספורטיבי. במקביל עולה בהתמדה מספר הילדים הסובלים מפציעות ספורט אם בעקבות טראומה כגון נקע בקרסול, ועד לפציעות הנובעות מעומס יתר.

  • היבטים פסיכולוגים בספורט: חשיבות הספורט בהיבט החינוכי

    מאת מיכל יערון פסיכולוגית ספורט מתקדמת

    איך אנו יכולים להקנות לילדינו ערכים וכלים להתנהלות בחיים, כדי לאפשר להם בסופו של תהליך להיות אנשים מאושרים?

    10 יתרונות מרכזיים שעיסוק בספורט מספק לחיים טובים ולחברה אזרחית טובה יותר

  • "אורטוקין" - טיפול חדשני בבעיות ברכיים

    מאת ד"ר גידי בורשטיין

    כאבי ברכיים היא אחת מהבעיות הנפוצות ביותר מבין כל כאבי המפרקים. כ-60% מבני 50 ומעלה סובלים מכאבי ברכיים כרוניים על רקע שחיקת סחוסים (דלקת מפרקים ניוונית).

    המודעות הגוברת לחשיבות העיסוק בספורט והרחבת מעגלי האנשים העוסקים בכל תחומי הספורט באופן חובבני ותחרותי, חושפת גם אותם לעיתים לחוות כאבי ברכים, המתעצמים במהלך הפעילות הספורטיבית.

מעטפת ש ירות רפואית ייחודית המיועדת לילדים העוסקים בפעילות ספורטיבית. שירות חדשני הכולל טיפולים ע"י מומחים בתחום רפואת הספורט, בזמינות מיידית, ללא תשלום  וללא השתתפות עצמית וזאת מתוך ראיית הילדים כספורטאים לכל עניין ודבר.